Sunday, October 15, 2017

OKTK #31

Uusin OKTK haaste on nyt julkaistu ja minulla on kunnia esittää omat korttini haasteeseen. Minulla on ollut ilo toimia tämän haasteen suunnittelutiimissä nyt jo reilu 10kk ajan. Joka kuukausi uusi haaste, johon atc kortti tulee tehdä inspiraatio kuvan pohjalta. Tämän kertainen inspiraatio kuva näyttää tältä:





Alkuun mulla osui silmään kärpässienet sekä Alice in wonderland kuvasta raitapaidat. Eli väreinä musta-valko sekä puna-valko. Kortteja tehdessäni olin tyytyväinen vasta kolmanteen korttiini. Tunnelma jota hain ei välittynyt ekassa eikä tokassakaan kortissa. Halusin jotain Tim Burtonmaista "outoa" ja jotain jota jää miettimään...






Pohjat tein kaikkiin kortteihin Tim Holtzin oxide inkeillä. Näillä tulee niin ihanan tuntuiset korttipohjat..ja värit tietty sen mukaan mitä laittaa :) Fiilis ei siis välittynyt tässä eikä seuraavassakaan kuvassa. Näkökulma oli liian arkinen ja tavallinen...






Mutta kolmanteen korttiin sain sen outouden jota hain ja joka oli kyllä helppo toteuttaa, ei vaan tullut mieleeni kahden ekan kohdallakaan. Itseasiassa pyörittelin tämän kolmannen kortin tarvikkeita käsissäni ja se oli jo tytönkuvaa vaille valmis, totesin että kuva on väärän mallinen korttiini, keskeytin homman...lähdin alakertaan ja kun parin tunnin päästä tuin takaisin työhuoneeseeni, siinä se oli!! Kuva oli vaakatasossa jäänyt kortin päälle ja mua alkoi oikeen naurattaa - miksen heti tajunnut :D
Näin siis saattaa myös syntyä onnistunut kortti atc haasteeseen: